Девы, мне кажется мы как-то неправильно подходим к вопросу... Зачем периодически упоминать тех, кому и на родине хорошо? Ну вот сложилось у женщины на родине все на отлично - жилье хорошее есть, машину она может себе позволить купить, работа престижная с хорошей зарплатой... коррупция/беспредел и плохая медицина и все остальное - ее никак не касаются, или везде связи... Дети-внуки и т.д.
Нет - только мужчины за которого бы она вышла замуж... Ну - вот я почему-то уверена, что таким женщинам всегда есть за кого замуж выйти.
Ну и чего таким ехать сюда без английского языка, например?
Я так понимаю речь идет о женщинах за 40, у кого особых перспектив нет на родине не только в плане замужества, но и в плане материального благополучия. Ну и что - хотите сказать, что здесь работая эти женщины живут материально хуже, чем работая на родине? Я сужу по себе - я живу лучше работая в снабжении в госпитале, чем работая в универе начинающим преподом на родине. Сейчас уже больше 12 - после работы в одном заведении 1 год и 4 мес. Вот позиция сейчас открыта у нас - прямо в соответствии с программой моей из колледжа:
Позиция энтри лэвэл в данной специальности - уверенна - там уже больше 12 долларов - думаю около 14-15 платят. А если начать с этих 14-15 и после ассошиейт продолжать учиться на бака года 2-3 - растянуть - все по той же специальности и за счет все того же госпиталя... Зарплата поднимется хорошо - а работа будет та же - не сложнее - до тех пор, пока не откроется вакансия в отделе менеджментского уровня... И че плохого для женщины под 50 сидеть в офисе госпиталя с отличными бенефитами в первую смену?
Можно и на мастера продолжать - госпиталь тоже будет продолжать оплачивать. С мастером точно будет светить должность получше в той же сфере. Плевать на акцент - нужны там знания и опыт работы. А мы и трудолюбивые и старательные и ууууумные!

Прорвемся.
Health Info Mgmt Specialist
Shift Required: Days
Position Status: FT 1.0 (80 hrs/biweekly)
Job Summary: Performs clerical duties and technical skills associated with medical record procedures. Executes all tasks and behaves in a manner consistent with a culture of safety and a high reliability organization; behavior supports the organization's core commitments of Integrity, Service, Respect, Teamwork, Excellence, and Innovation.
Job Responsibilities: Reviews requests for release of medical information for proper authorization. Abstracts, copies and mails pertinent portions of medical records while ensuring patient confidentiality.
Assembles and maintains complete medical records. Creates or reactivate retired/stored records.
Files medical records accurately and timely.
Retrieves records as requested by authorized persons. Ensures that properly executed release of information forms are obtained when necessary.
Files new and returned records according to established systems and policies. Identifies and documents missing records.
Routinely audits storage areas and files to find and correct erroneously stored records. Suggests process improvements to reduce or eliminate misfiled records.
Locates and prepares records for archival or destruction according to policies and procedures. Initiates retrieval and return of archived records and follows up on any delays or problems with retrieval.
Checks the office schedule for patients with archived charts that will need to be retrieved.
Process information received by fax (i.e. labs, hospital reports, prescription requests, etc…). Send incoming faxes for review or process by scanning into EMR per established workflows.
Send hospital tests to coders.
Handle phone request for medical records (i.e. hospital consults, physician offices, etc…).
Scan historical information into EMR.
Distribute mail and pick up work that needs to be processed by Medical Records mid-day and mid-afternoon.
Backup switchboard operators as needed.
Log SPECTs, Holters and event monitors on the log for monitoring test turn around.
Tracking and processing APS/FMLA/Disability Forms
Tracks all outstanding requests for records and invoices.
Process death certificates.
Balance his/her cash drawer at the end of every day.
Attend all office department and annual mandatory meetings.
Completes any other tasks as requested by a physician, supervisor, manager or director.
Education: High school diploma or General Equivalency Diploma (GED) required. Associate's degree in Health Information Management (HIM) preferred.
Licensure/Certification: Registered Health Information Technician (RHIT), Registered Health Information Administrator (RHIA) or Certified Medical Transcriptionist (CMT) credential preferred.
Required Work Experience: 0 to 4 years progressive experience in a related field required.
FLSA Class: Non-Exempt